JUIN 1593.                                 4-»-»
cordé à ce loup, qui faisoit du renard, une conference par laquelle il se vantoit tout haut de plus gangner qu'il n'eust sceu faire avec toutes ses armes et armées.
Boucher, en son sermon d'après disner, dit qu'il se devoit faire catholique le 15 juillet; et qu'il avoit ac­cordé avec le Saint Esprit de ne le point recevoir jus­ques à ce jour, ct qu'il avoit pris de Dieu un passeport jusques en ce temps là.
Chavagnac, curé de Saint - Supplice, prescha au contraire qu'il falloit embrasser l'heretique se conver­tissant, et qu'il falloit aller au devant de lui pour le recevoir ; que ceux qui demandoient la paix deman-doient chose bonne et sainte; et que ceux qui l'empes-choient, et preschoient le contraire, estoient meschans, et vrais enfans du diable. Mais tout ce qu'if craingnoit estoit qu'on ne l'eust point, à cause des impietés et blasphèmes qui regnoient.
Ce jour, la treufve fust arrestée au conseil da duc de Maienne, qui se tinst au logis de M. de Lion, où il fust toute l'aprés disnée. Dont le légat incontinent adverti, et le bruit espandu par la ville par l'advis et conseil des Seize et des ecclesiastiques, qui crioient que la treufve estoit les fauxbourgs de la paix, ledit légat s'en alla à Saint-Martin des Champs, où il s'y renferma avec force gardes comme dans une citadelle, redoutant la fureur du peuple, à cause de l'empesche­ment qu'il se délibèrait de donner à la treufve. De fait les bouchers, qui sont forts et en nombre en ces quar­tiers là, disoient tout haut que saint Martin ne le sau-veroit pas; et que s'il cuidoit empescher la treufve, qu'ils savoient bien comme il falloit mettre la main au sang, et escorcher les veaux comme lui.
Digitized by